top of page
Search
  • Writer's pictureUstudy Israel

סטודנטים זרים

סטודנטים שמגישים מועמדות לאוניברסיטאות בינלאומיות לעיתים ירגישו נחיתות כשהם נבחנים לצד עמיתיהם המקומיים. בעוד הסטודנטים המקומיים חולקים שפה משותפת, תרבות, ערכים והרבה פעמים גם מכירים את המסורת מאחורי כל קולג' באופן מעמיק יותר; לסטודנטים ממדינות אחרות לא תמיד יהיה את הידע הזה.

אנחנו, כסטודנטים שמגיעים מישראל, מכירים את היתרונות של הלימודים בחו"ל: השכלה ברמה גבוהה, קרבה למקומות עבודה ויצירת קשרים חברתיים הם רק אחדים מהם. למרות זאת, אנחנו לא תמיד מודעים לכך שגם להרבה ממוסדות הלימוד יש אינטרס לבחור דווקא בנו לפקוד את שורותיהם. העובדה שלא נולדת בארצות הברית, או בכל מקום בו אתה מנסה ללמוד, היא לאו דווקא חסרון. יש מקומות שיראו בזה יתרון ואף יעודדו את התלמידים הזרים להגיש מועמדות באמצעות סיפוק של מלגות. למעשה, מוסדות לימוד יתחרו ביניהם מי משיג את הסטודנטים הזרים האיכותיים והמגוונים ביותר. הם יאמינו שמגוון חיוני למוסד אקדמי לא פחות מהחומר הנלמד או בחירת חברי הסגל, אבל למה?

1. מגוון שווה איכות – גם כיום בעידן טראמפ רבים עדיין מאמינים בכך שמגוון הוא מה שמייחד את ארצות הברית והופך אותה לכל כך גדולה וחזקה. האקדמיה היא המקום בו נפגשים מיעוטים ממקומות שונים ומפרים אחד את השני. מגוון באנשים משמעו מגוון בצורות חשיבה, פתרונות, שיטות עבודה ודעות. ככל שיש יותר מגוון יש יותר מקומות לצמוח ולהתפתח. מגוון גם מלמד את הסטודנטים המקומיים לפתוח את הראש שלהם ולהחשף לתרבויות אחרות.

2. כסף, כסף, כסף  – תרומתם של סטודנטים זרים לכלכלה בארצות הברית מסתכמת בעשרות מיליארדי דולרים כל שנה. הסטודנטים מתמרצים את השוק בכל מקום אליו הם מגיעים ואוניברסיטאות יודעות שיותר סטודנטים זרים = יותר כסף. בנוסף, הם גם יוצרים מקומות עבודה באזורים בהם הם מתמקמים ותורמים לכלכלה המקומית.

3. מעמד ויוקרה – יש אינספור דירוגים של האוניברסיטאות הכי טובות בעולם. בין איכות הלימוד, רשימת המחקרים שהאוניברסיטה מפרסמת וניסיון הסגל נמצא סעיף נוסף – כמה האוניברסיטה מושכת סטודנטים זרים. כן, כשבאים לדרג אוניברסיטה היכולת שלה לקלוט סטודנטים זרים היא חלק מרשימה של גורמים חשובים ומשמעותיים שמעידים על טיבה. יכולת זו מעידה על האופן בו האוניברסיטה מטפלת בסטודנטים שלה ומוכנה להתגמש עבורם. אוניברסיטה שמסוגלת לקלוט סטודנטים זרים בצורה הטובה יותר, היא כזו שמקשיבה לסטודנטים שלה ורואה לא רק את הדומה ביניהם, אלא גם את מה ששונה. זה מעיד הן על סובלנות תרבותית והן על איכות המתקנים באוניברסיטה.

4. תחרות – כל אוניברסיטה רוצה את הסטודנטים הטובים ביותר, אלו שיוכלו להצטיין בסיום לימודיהם ובסופו של דבר להעיד גם על טיבה. האוניברסיטאות רוצות להיות מזוהות עם הבוגרים האיכותיים ביותר ומשקיעות משאבים כדי לא לפספס את אותם המועמדים. ברגע שיש יותר הצע של סטודנטים, יש לאוניברסיטאות יותר מה לבחור. הם כבר לא מחזיקים את התלמידים הכי טובים מהמקום בו הם יושבים, אלא גם את הסטודנטים הכי טובים מסין, הודו וישראל. האוניברסיטאות מעוניינות לעודד תחרות כזו, שתאפשר להם לבחור את הסטודנטים שמתאימים להם מכל העולם.


כדי למצוא את בתי הספר הכי ידידותיים לסטודנטים זרים כנסו ל- applywave.com וחפשו את בתי הספר עם דירוג הלבבות.

64 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page