top of page
Search
  • Writer's pictureUstudy Israel

כל האמת על מלגות לימודים

Updated: Jun 18, 2020

מימון התואר הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר, בטח כשלומדים רחוק מהבית. לכן מלגות יכולות להוות מרכיב משמעותי בהחלטה אם ללמוד במקום מסוים. הבעיה היא שתלמידים רבים שמגיעים ללמוד בחו"ל לא מגיעים עם ידע מספיק רחב על מלגות. המחשבה השגויה היא שמלגות הן דבר שלא שקל להשיג, בטח לא כשמדובר בתואר ראשון, וכדי לקבל אותן צריך להיות עם נתונים יוצאי דופן. האמת היא שקיימות לא מעט אופציות למלגות, על חלקן לא ישמע מי שאינו מעורה במוסדות האקדמים השונים. המידע על מלגות הוא לא תמיד נגיש לכולם ולפעמים נדרשת יד מקצועית שתכוון אותך ותחשוף בפניך את האופציות המשתלמות והמתאימות ביותר לכל מועמד ללימודים.


המפתח לקבלת מלגה הוא פשוט: ככל שירצו אותך, כך תקבל יותר. יתרון זה משמעותי במיוחד במוסדות אקדמיים פחות מוכרים, שישמחו לתגמל אותך כדי שלא תלך לבית ספר אחר. למוסדות אלו יש יותר מוטיבציה להביא מועמדים איכותיים ומגוונים והצע המלגות הוא יותר רחב.


באתר applywave.com ניתן לראות את רשימות בתי הספר האלו, אילו מלגות ניתן לקבל ומה צריך לעשות כדי לקבל אותן. הכל בצורה ברורה ופשוטה. למעשה כל מה שצריך לעשות זה לעבור צעד צעד באתר ולהעלות את המסמכים שהאוניברסיטה מבקשת.


המלגה הראשונה שפתוחה בפני כל ישראלי היא מלגת מוצא. קיימים מוסדות אקדמים שמעניקים מלגה רק על עצם זה שאתה מגיע מישראל. מדובר לרוב במקומות באוניברסיטאות שסטודנטים ישראלים לא שמעו עליהם, אבל שאינם נופלים באיכותם בהשוואה למקומות אחרים. מכיוון שבחברה האמריקאית יש חשיבות להטרוגניות, הרבה מקומות ירצו להראות מגוון תרבותי ולחשוף את הסטודנטים שלהם לסטודנטים מארצות אחרות כחלק מחווית הקולג'. לכן, בבחירת מוסדות לימוד חשוב לצאת קצת מהקופסה, לחשוב על האופציות הלא מובנות מאליו וללמוד על היתרונות של מקומות אלו.



עוד סוג מלגה, ואולי הסוג המוכר ביותר הן מלגות ההצטיינות. מלגות הצטיינות הרבה פעמים מבוססות על ציוני בית ספר, אבל כל מוסד אקדמאי בוחר מה החשיבות שהוא מוכן לתת לאותם ציונים. מכיוון שהרבה פעמים קשה לתקנן ציוני בגרות בין מוסדות הלימוד השונים בכל מדינה, ישנה גם חשיבות רבה לפסיכומטרי. מלגות המבוססות על ציון פסיכמוטרי הן הזדמנות מצוינת עבור מועמדים שלא סיימו תיכון גם ללמוד בחו"ל וגם לקבל את זה כסף. בנוסף, קיימות דרכים אחרות להעריך את התלמיד: ראיונות, מכתבי המלצה וחיבורים. כל ציון או הערכה כזו שווה סכום מסוים ומשתנה ממוסד למוסד, כך שגם אם בהתחלה לא נראה לכם שאתם זכאים למלגת הצטיינות, תמיד שווה לבדוק את האופציות ואת המוסדות שישמחו לעודד אתכם לבוא ללמוד אצלם.


דרך נוספת להשיג מלגה מלאה שתתממן את כל לימודיך בקולג', היא דרך מלגות ספורט. קבוצות הספורט של כל מוסד הן חלק בלתי נפרד מההווי ומושקעים בהן משאבים רבים. המוסדות מוכנים להשקיע הרבה כסף כדי להביא אליהם ספורטאים איכותיים, שכן ליגת המכללות היא מהעסקים הכי משגשגים בארצות הברית ומייצרת לכל מוסד הכנסות בשווי מליוני דולרים בכל שנה. הספורטאים, במקום לקבל שכר על עבודתם, מקבלים מלגות שמכסות את כל הוצאות המחייה שלהם. מכיוון שקיימות אינספור אופציות לספורטאים, לא תמיד נדרש מהם להפגין ביצועים יוצאים מן הכלל. הרבה פעמים גם ספורטאים פחות ממצוינים יכולים לכלכל את עצמם כתוצאה מהשתתפות בליגת המכללות. גם מי שלא שקל מלגות ספורט בהתחלה, כדאי שיבדוק האם הוא עומד בדרישות של חלק מהמקומות כדי להתקבל.


אופציה אחרונה להשגת מלגות היא על בסיס כלכלי. לצורך קבלת מלגה מסוג זה נדרשים המועמדים להנפיק מסמכים שיעידו על מצבם הכלכלי. תנאי הסף לקבלת מלגות אלו גם משתנים ממוסד למוסד.


בניגוד למה שנהוג לחשוב, כמעט כל ישראלי זכאי לאחת מהמלגות. השאלה הגדולה היא באיזה מוסד הוא מחליט ללמוד, לא לכל בית ספר יש אפשרות לחלק את כל המלגות, אבל קיימים הרבה מועמדים שבית הספר לא ירצה לוותר עליהם. לכן, אם השיקול הכלכלי מהווה פקטור גדול בבחירת מוסד הלימוד, חשוב להכיר את האופציות השונות לקבלת מלגות ולהתאים לכל מועמד את המלגה שרלוונטית אליו.


את רשימת המלגות המלאה ניתן למצוא ב- applywave.com

145 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page