top of page
Search
  • Writer's pictureUstudy Israel

ללמוד בפלורידה

כשרובנו חושבים על קולג'ים בארצות הברית אנחנו חושבים על החיים כפי שראינו אותם באינספור סדרות טלוויזיה: אנשים צעירים, אחוות, מסיבות, קבוצות פוטבול ומגורים משותפים. נכון, לימודים הם לא רק חגיגות, אבל הדימוי הזה לא נוצר סתם. במקומות רבים בארצות הברית ישנה אפשרות לשלב השכלה גבוהה עם כל החוויה הכוללת של קולג' בלי לוותר על אף אחד מהם.

אחת האופציות היותר מעניינות בהקשר הזה היא פלורידה. מלבד מזג האוויר הנפלא והקהילה היהודית התומכת, קיימות בפלורידה שלל אופציות שמאפשרות לקבל את חווית הקולג' המושלמת.


ישנם מוסדות אקדמיים גדולים שמספקים את החוויה האולטימטיבית כמו: University of South Florida אשר בטמפה, ו- Florida International University במיאמי. האוניברסיטאות הללו זהות מבחינת מחיר ובכל אחת מהן לומדים עשרות אלפי סטודנטים, ממש כמו בעיר קטנה. וכמו בעיר קטנה גם היא מספקת את כל השירותים שאפשר להעלות על הדעת.

לכל אוניברסיטה כזו הווי משלה ותחושת קהילתיות שמלווה את הסטודנטים שלומדים בה. אחת הדרכים בהן נפגשים הסטודנטים היא דרך אירועי הספורט. לאוניברסיטאות מסורת של ספורט וקבוצות שמתחרות בליגת הקולג'ים. לרוב בשביל להנות מהמשחקים לא צריך ללכת רחוק מדי מכיוון שאיצטדיוני ספורט קיימים בתוך השטח של האוניברסיטה. הבילוי במגרשי הספורט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים באוניברסיטה.

אורח החיים הזה הוא אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין לימודים בארץ ללימודים בחו"ל. בעוד בארץ המטרה העיקרית של הלימודים היא לרכוש השכלה או מקצוע, בחו"ל אתה הופך להיות חלק מקהילה. הלימודים לא תחומים לזמן בו אתה מבלה במוסד האקדמאי, אלא מלווים אותך לאורך כל היום. החברים מהלימודים הם החברים שאתה נפגש איתם מחוץ לשעות הלימודים, הם האנשים שאתה הולך איתם למסיבות, למשחקי ספורט ולכל אירוע שמתקיים מחוץ לכיתה, ובמקום כזה יש אינספור אירועים כאלו. עם עשרות אלפי אנשים מסביבך הסיכוי שתפתח קשרים, שחלקם גם יועילו לך בעתיד, הוא גדול. שלא לדבר על האופציות החברתיות וכן, גם הסיכוי להכיר בן זוג. אחרי הכול, ארצות הברית היא באמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות וכל מקום שכזה רק מרחיב את האופציות שיש לך בכל תחום כמעט בחיים.


אבל היתרונות של האוניברסיטאות הללו לא נגמרות אך ורק בחיי החברה. כל אוניברסיטה כזו מכילה אין ספור פקולטות בתחומים שונים: ממדעי החיים, דרך אמנות, מדעי החברה ומדעים מדויקים. המועמדים ללימודים לא חייבים לדעת מראש מה בכוונתם ללמוד. למעשה, חלק גדול מאוד מהסטודנטים מגיע ללימודים בלי לבחור חוג. במהלך השנתיים הראשונות לסטודנטים יש אפשרות לטעום מהפקולטות השונות מבלי להתחייב. בחירת החוג מתבצעת בצורה מושכלת, אחרי שצברו ידע כללי על הלימודים והיא לא נעשית מראש ומחייבת לשנים הקרובות, מה שמאפשר מרווח נשימה. בעוד הרבה סטודנטים בארץ מתחילים ללמוד בפקולטה מסוימת, מגלים בזמן הלימודים שחומר הלימוד לא תואם לציפיות שלהם ונמנעים מלעבור פקלוטה כדי לא "לבזבז" עוד זמן; הלומדים באוניברסיטאות אלו יכולים לקבל בחירה מושכלת, לא מתוך לחץ אלא מתוך למידה וניסיון. עוגמת הנפש שנגרמת מבחירה בחוג מסוים והבנה שהוא לא מתאים לך, נחסכת ממך ואתה מגיע חכם יותר ומוכן יותר אל הלימודים.


לעומת זאת ישנן אוניברסיטאות אחרות בפלורידה שמעניקות חוויה קצת אחרת אך עדיין עם אותן יתרונות של מזג אוויר נוח לאורך כל השנה. Saint Leo University לדוגמא, קטנה הרבה יותר עם רק 6000 סטודנטים שלומדים בקמפוס יפהפה ובאופן אינטימי יותר. הכיתות קטנות יותר, היחס אישי יותר וסביר להניח שכל יום שתסתובבו בקמפוס תראו את אותם אנשים שמהר מאד יהפכו לחברים הכי טובים שלכם.

349 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page