top of page
Search
  • Writer's pictureUstudy Israel

לימודי מוזיקה בחו"ל

מוזיקה הוא אחד מתחומי הלימודים המגוונים ביותר שאפשר לעלות על הדעת. אין ספור סגנונות, חוגים ובתי ספר למוזיקה, כל אחד עם הפילוסופיה שלו והעולם המוזיקלי ממנו הוא מגיע.


כשניגשים לבחור מוסד ללימודי מוזיקה יש להחליט קודם האם אתם מעוניינים ללמוד באחד מחוגי המוזיקה שקיימים בתוך האוניברסיטאות השונות, או ללכת לבית ספר למוזיקה. היתרון הבולט בבית ספר למוזיקה, הוא שכל ההוויה הסטודנטיאלית היא סביב יצירת מוזיקה. לרוב גם הציוד שישתמשו בו יהיה יותר חדש ויקר, כאשר ישנם בתי ספר שמחזיקים ציוד בשווי מליוני דולרים. יתרון נוסף שהוא שהמורים מגיעים בדרך כלל מתעשיית המוזיקה וגם משתפים את הסטודנטים בחוויות שלהם ובמה שהם למדו. במובנים רבים לימודי מוזיקה בחו"ל מזכירים את לימודי הקולנוע.


בניגוד למה שנהוג לחשוב, בבתי ספר למוזיקה לא מלמדים רק איך לנגן ולהלחין. רמת המקצועיות של בתי הספר עולה עם השנים, והם למדו שכדי לתת ערך מוסף יש להכין את הסטודנטים לעבודה בתעשיית המוזיקה. לא נדיר למצוא בתי ספר בהם מלמדים איך לפנות לסוכן או איך ליצור מוזיקה עכשווית.


בבחירת בית ספר למוזיקה, חשוב לבדוק על אילו תחומים שם הבית ספר דגשים ולאיזה סגנון מוזיקה אתם מתחברים. בתי ספר שמתמקדים במוזיקה קלאסית, לא ילמדו את אותם דברים כמו בתי ספר שמלמדים מוזיקה מודרנית. בנוסף, קיימים גם מסלולים במוזיקה לפרסומות, לסרטים ולסדרות שדורשים מהתלמידים להפגין יכולות נוספות ושונות במהלך לימודיהם.


באתר applywave תוכלו לחפש מסלולי לימוד מוסיקה מכל הסוגים. מוסיקה קלאסית או מוסיקה עכשווית, מוסיקה אלקטרונית או בכלי נגינה. בכל מקרה מומלץ לבדוק גם מסלולי תעודה (=certificate) שהם בדרך כלל באורך של עד שנה, וגם מסלולים לתואר ראשון (=bachelor).




532 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page