top of page
Search
  • Ustudy Global

בתי הספר לבישול הטובים בעולם


בשנים האחרונות אנחנו נחשפים ליותר פתיחות והתעניינות בלימודי קולינריה. אולי אלו תכניות הריאליטי בישול שצצות בכל פינה ואולי זו ההבנה שבעולם שבו כולם רוצים להיות שפים, לימודי קולינריה נותנים את הכלים כדי לבלוט מעל השאר. בשונה מלימודי משפטים או רפואה, לימודי קולינריה אמנם לא נדרשים כדי להפוך לשף, אבל הם חושפים את תלמידיהם לעולם של חומרי גלם ושיטות בישול שהופכים אותם למומחים של ממש בתחום ומעל הכול נותנים את האפשרות להתנסות בעולם האמיתי, ליצור רשת קשרים ולהקל במציאת העבודה לאחר התואר. ההצפה בשוק הופכת את יתרונות אלו לקריטים כאשר מדובר בעתיד המקצועי שלכם. לכן בבואכם לבחור מוסד ללימודי קולינריה חשוב ללמוד את היתרונות של כל מקום.

ישנם מספר מקומות מומלצים ללימודי קולינריה:

The Culinary Institute of America – ב-CIA אפשר ללמוד תוך שנתיים קולינריה או אפייה ופטיסרי. הקמפוס ממוקדם בהייד פארק צפונית למנהטן ובוגריו מחזיקים במסעדות מישלן בכל העולם. לתלמידים ניתנת האפשרות לבחור היכן להתמחות מתוך רשימה של 1,200 מקומות ברחבי ארצות הברית. CIA הוא לא רק מוסד קולינרי אלא גם מספק לתלמידיו אווירת קולג' אמיתית כולל מועדונים, קבוצות ספורט, אירועים סטודנטיאלים ואפילו אפשרות לגור בתוך הקמפוס. בנוסף חלק מאוד גדול מהסטודנטים מקבל עזרה כלכלית בשווי של עשרות מליוני דולרים בשנה.

The International Culinary Center – בראש בית הספר אשר במנהטן עומד ז'אק פפן, שף מפורסם שהוציא מספר ספרי בישול ובעל תכנית אירוח מוכרת. ב-CC ישנה אפשרות לקחת קורסים מרוכזים של חצי שנה בנושאים כמו אפייה, פטיסרי ובישול איטלקי; כך שהוא מתאים גם למי שמעוניין לבלות תקופה קצרה ואינסטנסיבית בחו"ל ולהקדיש את כולה ללימודי קולינריה. המיקום בסוהו מאפשר קרבה למוסדות קולינרים מגוונים והכרות עם סצינת הקולינריה של ניו יורק. בוגריו של CC עובדים במגוון מסעדות בכל העולם ותלמידיו מגיעים ממקומות שונים מה שמבטיח רשת קשרים ענפה והכרות עם המטבח העולמי. עוד יתרון יחסי שיש ל-CC הוא בכך שהלימודים בו מכשירים את תלמידיו מעבר לפן המעשי של הבישול. ב-CC מלמדים לא רק בישול, אלא גם ניהול הבישול - שם תוכלו ללמוד איך למכור את האוכל ולא רק להכין אותו. היבטים חשובים כמו איך לתמחר מנה נלמדים אף הם כחלק מחומר הלימוד. ב-CC מאמינים כי בשוק תחרותי השפים צריכים לדעת איך להתנהל ולא רק איך לבשל, ומלמדים גם את הפן הכלכלי של התחום.

The Culinary Institute of New York - בית הספר לבישול ולקולינריה של מכללת מונרו, שהוקם ב-2009 כבר מדורג בעשרים בתי הספר הטובים ביותר, וקיבל מספר פרסים על איכות ומצויינות. בניגוד למתחרים שלו, בית הספר שומר על רמת מחירים שמאפשרת לסטודנטים לבחור מגוון של מסלולי לימוד מצויינים במחירים מפתיעים.

בנוסף לאפשרויות האלו בניו יורק, ניתן למצוא מסלולים דומים באוניברסיטאות אחרות כמו:

ישנה אמנם קשת מחירים רחבה כשזה מגיע לבתי ספר לקולינריה, אבל חשוב לבדוק שהמחיר לא בא על חשבון האיכות. יש לשים דגש על בחירת בית הספר שבוגריו מוכרים ומחזיקים במסעדות מישלן ברחבי העולם ולהעדיף מקומות שנותנים הכשרה מעשית והתנסות של ממש במטבחים. בחירת מוסד נכון תאפשר לכם להשתלב במטבחים הטובים ביותר בעולם ואולי יום אחד, לכו תדעו, לפתוח את המוסד הקולינרי הבא.


1,033 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page